De monsters (ODM 1.0)

Het Oog des Meesters Monstertabel

moed LE BW AV AW TP MK opmerkingen
Demon 5 -*  -*  5  4  1D + 4 (zwaard) 1D + 2 (zweep)  -*  * Voor demonen zijn bijzondere gevechtsregels van toepassing, zie het avontuur-uitbreidingsspel.
Holedraak 18  80  6  17  12  2D + 4*  70  Voor draken zijn bijzondere gevechtsregels van toepassing (drakenadem), zie het avontuur-uitbreidingsspel.
Reuzedraak 18  120  6  16  10  2D + 5 (maal3)*  200  * zoals holedraak
Hazeldraak 20  50  4  7*  5  2D (gebit) 1D (klauwen) 1D (staart)  50  * bijzondere gevechtsregels, zie Het boek van de regels.
Hagedismens 7  15 3  8  7  1D + 2  7
Goblin 5  12  2  9  7  1D + 2  5
Grafpissebed 9  30  3  11  5  1D + 3  13
Holebeer 12  50  2  8  7  2D  20
Holespin 10  30  1  8  0  1D + 3 (+gift)  15
Kobold 10  20  1  16  4 1D  15
Mummie 12  35  2*  7  7  1D + 4  22  *normale wapens hebben op mummies geen uitwerking
Marask -*  5-70**  1-14**  12  0  1-14D**  5-35**  * het begrip moed is niet van toepassing. De marask pakt ieder wezen dat in zijn buurt komt. ** De meeste scores van de marask zijn afhankelijk van hun ouderdom
Maru 18  25  5  9  8  1d + 4 (wapen) 2D + 2 (gebit)  20
Morfu 5  50  1  15  5 2D  40
Oger 22  40  3  6  5  2D + 4  18
Ork 8  15  2  9  7  1D + 4  8
Rat/wolfsrat 10/11  3/5  0/0  5/7  0/0  schadepunten 2/3**  2/4  *De rechterscores zijn van toepassing op grotere wolfsratten. ** De strafpunten voor rattebeten worden niet gegooid. Ze zijn vastgesteld en worden meteen van de LE afgetrokken
Reuzenaap 20 30 1 8 6 2D + 2 30
Reuzenamoebe 7 40 0 12 0 1D + 3 10
Reuzenvliegend hert 13 40 4 8 5 2D 16
Skelet 12 10 3 7 7 1D +3 7
Trol 25 50 3 8 8 3D 30
Vampier 5 20* 1 15 6 2D 20 * Een vampier wiens LE tot 0 is geslonken, is niet dood, maar wordt na een korte bewusteloosheid weer wakker met 20 LE.
Weerwolf 12 35 2 9 8 1D + 2* 16 * Het slachtoffer van de beet van een weerwolf wordt zelf ook een weerwolf, als hij niet door een tovenaar wordt genezen.
Wild zwijn 15 20 3 8 4 1D + 2 8
Wolf 9 15 2 9 4 1d + 1 6