|
moed |
LE |
BW |
AV |
AW |
TP |
MK |
opmerkingen |
Demon |
5 |
-* |
-* |
5 |
4 |
1D + 4 (zwaard) 1D + 2 (zweep) |
-* |
* Voor demonen zijn bijzondere gevechtsregels van toepassing, zie het avontuur-uitbreidingsspel. |
Holedraak |
18 |
80 |
6 |
17 |
12 |
2D + 4* |
70 |
Voor draken zijn bijzondere gevechtsregels van toepassing (drakenadem), zie het avontuur-uitbreidingsspel. |
Reuzedraak |
18 |
120 |
6 |
16 |
10 |
2D + 5 (maal3)* |
200 |
* zoals holedraak |
Hazeldraak |
20 |
50 |
4 |
7* |
5 |
2D (gebit) 1D (klauwen) 1D (staart) |
50 |
* bijzondere gevechtsregels, zie Het boek van de regels. |
Hagedismens |
7 |
15 |
3 |
8 |
7 |
1D + 2 |
7 |
|
Goblin |
5 |
12 |
2 |
9 |
7 |
1D + 2 |
5 |
|
Grafpissebed |
9 |
30 |
3 |
11 |
5 |
1D + 3 |
13 |
|
Holebeer |
12 |
50 |
2 |
8 |
7 |
2D |
20 |
|
Holespin |
10 |
30 |
1 |
8 |
0 |
1D + 3 (+gift) |
15 |
|
Kobold |
10 |
20 |
1 |
16 |
4 |
1D |
15 |
|
Mummie |
12 |
35 |
2* |
7 |
7 |
1D + 4 |
22 |
*normale wapens hebben op mummies geen uitwerking |
Marask |
-* |
5-70** |
1-14** |
12 |
0 |
1-14D** |
5-35** |
* het begrip moed is niet van toepassing. De marask pakt ieder wezen dat in zijn buurt komt. ** De meeste scores van de marask zijn afhankelijk van hun ouderdom |
Maru |
18 |
25 |
5 |
9 |
8 |
1d + 4 (wapen) 2D + 2 (gebit) |
20 |
|
Morfu |
5 |
50 |
1 |
15 |
5 |
2D |
40 |
|
Oger |
22 |
40 |
3 |
6 |
5 |
2D + 4 |
18 |
|
Ork |
8 |
15 |
2 |
9 |
7 |
1D + 4 |
8 |
|
Rat/wolfsrat |
10/11 |
3/5 |
0/0 |
5/7 |
0/0 |
schadepunten 2/3** |
2/4 |
*De rechterscores zijn van toepassing op grotere wolfsratten. ** De strafpunten voor rattebeten worden niet gegooid. Ze zijn vastgesteld en worden meteen van de LE afgetrokken |
Reuzenaap |
20 |
30 |
1 |
8 |
6 |
2D + 2 |
30 |
|
Reuzenamoebe |
7 |
40 |
0 |
12 |
0 |
1D + 3 |
10 |
|
Reuzenvliegend hert |
13 |
40 |
4 |
8 |
5 |
2D |
16 |
|
Skelet |
12 |
10 |
3 |
7 |
7 |
1D +3 |
7 |
|
Trol |
25 |
50 |
3 |
8 |
8 |
3D |
30 |
|
Vampier |
5 |
20* |
1 |
15 |
6 |
2D |
20 |
* Een vampier wiens LE tot 0 is geslonken, is niet dood, maar wordt na een korte bewusteloosheid weer wakker met 20 LE. |
Weerwolf |
12 |
35 |
2 |
9 |
8 |
1D + 2* |
16 |
* Het slachtoffer van de beet van een weerwolf wordt zelf ook een weerwolf, als hij niet door een tovenaar wordt genezen. |
Wild zwijn |
15 |
20 |
3 |
8 |
4 |
1D + 2 |
8 |
|
Wolf |
9 |
15 |
2 |
9 |
4 |
1d + 1 |
6 |
|