Extra spelregel: Reacties op Charismaproeven

Hoe reageert een meesterfiguur in een bepaalde situatie? In een avontuur zal een situatie die belangrijk is voor het verloop al beschreven staan hoe de tegenspeler zal handelen, om er zo zeker van te zijn dat de Helden de juiste kant op worden gestuurd. Maar er zijn ook minder belangrijke figuren die de Helden tegen kunnen komen of een Held bedenkt weer eens een onverwachte reactie.

Als spelmeester moet je dan toch iets doen. Vaak zul je wel iets kunnen verzinnen, een spelmeester kan hier iets gemeens bedenken maar je kunt ook de dobbelstenen het werk voor je laten doen.

In deze extra spelregel (overgenomen uit GURPS) worden handvaten gegeven hoe je op acties van je Helden kunt reageren. Met maar liefst 48 reacties, gerangschikt op de uitkomst van de rol en verdeeld over 6 categorieën, heeft een spelmeester hier een handig boek om onverwachte situaties de baas te zijn.

Veel plezier.

Als altijd bij elke regel hoort de standaard toevoeging: Regels in »het Oog des Meesters« zijn nooit bedoeld als wetten die iedereen moet aanvaarden. Gebruik de regel zoals die het beste past in jullie spelersgroep, dat kan dus ook zijn dat je de regel niet gebruikt of met een aanpassing.

Kaft Reacties op Charismaproeven

Reacties

Eén reactie op “Extra spelregel: Reacties op Charismaproeven”

  1. Rudolf Trost avatar
    Rudolf Trost

    Even vermelden dat dit artikel niet uit Warhammer komt, dat was ik vergeten
    aan Frank mee te delen. Het is afkomstig uit GURPS, wat het dus uitermate geschikt maakt voor eender welk rollenspel en zelfs eender welke tijdsperiode. Zelf gebruik ik het systeem reeds jaren voor verscheidene RPG’s en het heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *