Beta regelboek snelstarter

‘Beste vrienden, terwijl de Kickstarter langzaam op zijn einde loopt, willen wij jullie al graag iets van de nieuwe OdM laten zien. Je kan de snelstart downloaden en het mini-avontuur spelen. Het is en blijft natuurlijk een BETA. Afgelopen weken is het nieuwe team zeer hard aan het werk geweest om een Woordenlijst van meer dan 2500 woorden te vertalen… en we zijn er nog niet uit. Maar we maken vooruitgang en dit ziet er nu mooi genoeg uit om een eerste keer te laten zien. Feedback welkom hieronder’.

Screenshot 2017-11-09 at 23.05.07

Bron: Luc Teunen LT Publications

http://www.ltpub.be/het-oog-des-meesters/

snelstarter

Getagged , , ,

12 thoughts on “Beta regelboek snelstarter

  1. Tsadir schreef:

    Dag Frank, ik geef hier een voorbeeld ivm Arbosch. Ik koos hem vanwege je avatar. 😉

    Onze vriend Arbosch wordt in de bergen verrast door een aanstormende lawine. Wat verderop ziet hij een vooruitspringende rots waarachter hij zich misschien in veiligheid kan brengen. Het is echter niet zeker dat hij de schuilplaats bereikt vooraleer de lawine hem de diepte in sleurt. Om te bepalen of Arbosch de rots op tijd kan bereiken, verlangt de meester een proef op het talent “lichaamsbeheersing”.

    Als we in de snelstarter naar het kadertje met de spelscores van Arbosch kijken, zien we “lichaamsbeheersing 7”. Dat wil zeggen dat Arbosch 7 VP (vaardigheidspunten) heeft om over zijn drie eigenschapsproeven waarop bij lichaamsbeheersing getest wordt (Moed/Behendigheid/Lichaamskracht) te verdelen.

    Arbosch heeft Moed: 14, Behendigheid: 11, Lichaamskracht: 15

    Arbosch dobbelt eerst een Moedproef: 17. Ai! Hij moet al 3 van zijn 7 VP op lichaamsbeheersing inzetten om zijn paniek te overwinnen en te beginnen rennen. Hij houdt dus nog 4 VP over.

    Dan volgt de Behendigheidsproef: 15! 4 punten boven zijn Behendigheid! Dus zijn resterende 4 VP op lichaamsbeheersing moet hij allemaal inzetten om niet te struikelen en de eerste vallende rotsblokken te ontwijken!… Hij heeft nu 0 VP over!…

    Dat wil zeggen dat zijn laatste proef, de Lichaamskrachtproef, absoluut moet lukken om niet onder de lawine bedolven te worden! En hij heeft geen VP meer om een mislukte proef te compenseren!… Arbosch doet een uiterste krachtinspanning en rent zo hard zijn korte beentjes hem dragen kunnen. Hij dobbelt zijn Lichaamskrachtproef, en rolt een 7. Ruim onder zijn Lichaamskracht van 15, dus Arbosch haalt het!…

    …Zij het nipt, want al zijn VP werden tijdens de proef verbruikt. Maar bij een volgende proef op lichaamsbeheersing heeft hij die 7 VP weer tot zijn beschikking.

    Zo, ik hoop dat dit de zaken wat verduidelijkte.

  2. frank schreef:

    Het ziet er inderdaad mooi uit.

  3. frank schreef:

    Dat woord heb ik van Rodlofo, staat in het solo-avontuur “Nacht der mysteries”, ik lees de laatste tijd veel OdM-boeken 😉

  4. frank schreef:

    Ik ben een oude ODM1 speler, voor mij staan hier heel veel extra regels en toevoegingen. De meeste snap ik wel maar die Vaardigheidspunten (VP) dat begrijp ik niet. Misschien heb ik ergens overheen gelezen. Maar wie of wat bepaald hoeveel VP’s je held heeft, en krijg je per vaardigheid VP’s toebedeeld?

    • Enisoor schreef:

      ‘Om je te helpen bij Vaardigheidsproeven, krijg je een aantal
      Vaardigheidspunten (VP) die je kan gebruiken om worpen
      die te hoog zijn te compenseren. Het aantal VP voor elke vaardigheid
      is gelijk aan de Vaardigheidswaarde (VW). Elke Vaardigheid
      en Toverspreuk heeft zijn eigen VW. Bijvoorbeeld: als
      je Held een Eigenschapscore van 12 heeft en je gooit een 14,
      kan je 2 VP besteden (indien aanwezig voor het betreffende
      talent!) om je worp te verminderen tot 12.’
      Stel je held heeft spoorzoeken 3 en hij dobbelt voor het vinden van een spoor maar gooit boven zijn eigenschapscore dan heeft de held de mogelijkheid om maximaal 3 vp punten in te zetten om alsnog te slagen.

      • frank schreef:

        Zie ik het goed dat in dit boek nergens vermeld wordt hoeveel VW iets heeft of een held heeft?

    • LT PUB schreef:

      Hoi, Frank. In OdM 3 werden talenten geïntroduceerd. De Vaardigheidswaarde staat bij het talent/ de spreuk/ de liturgie. Bijvoorbeeld : Geron (blz. 15) heeft in zijn stafblok bij Lichaamsbeheersing een Vaardigheidswaarde van 7. Dat geeft hem dan 7 Vaardigheidspunten om bij zijn drie worpen (Moed, Lichaamskracht, Behendigheid) te gebruiken. Dit staat uitgebreider en met een voorbeeld in het Basisregelboek waar er veel meer plaats is 🙂 , maar we kijken of het mogelijk is dit in de Snelstarter duidelijker te maken.

      • frank schreef:

        Dankjewel.
        Dat gaat nogal wat worden wanneer ik overstap naar ODM5 en dan mag ik het daarna uitleggen aan mijn Helden.

  5. Enisoor schreef:

    Fatum punten??? Waarom niet lot punten? fate points = lot punten vind ik beter logischer klinken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: